Reacties
Beeld // 2
- Deze vind ik wel grappig! Maar omdat het een kind is, vind ik die ook niet helemaal overeenkomen met de inhoud van het artikel en doelgroep.
- Dat kind zou ik van schrikken denk ik...
- Ik vind de foto van het kind zeker niet goed erbij; dan krijg je de indruk dat het om het huilen van kinderen gaat.
Beeld // 3
- De beste, omdat de tekst gaat over "waarom kroppen wij Nederlanders dit toch zo ontzettend op? En die vrouw op het plaatje staat zo met de rug gedraaid dat niemand mag zien dat ze huilt, vandaar dat plaatje.
- Het tweede plaatje van die vrouw wekt bij mij een saaie, kille sfeer op. Ik denk dat veel mensen zich niet kunnen vergelijken met de vrouw op het plaatje. Het is erg sjiek. Het beeld staat te ver van de lezer(es) vandaan
- In eerste instantie vond ik de foto van de vrouw ook niet goed; ik vind haar een anorexia-type, terwijl het artikel gaat over het huilen van mensen, niet speciaal vrouwen.
Toen ik de tekst nog eens overlas, zag ik de doelgroep weer en bedacht dat het dan misschien toch deze foto zou kunnen zijn.
Beeld // 4
- Het beeld dat me het meest aanspreekt bij het artikel is die van Fishermans Friends . En nu nog waarom... Waarschijnlijk de luchtige wijze van het plaatje, omdat de tranen geassocieerd worden met het pittige snoepje, terwijl je (volgens mij in de reclame weet) dat dit eigenlijk niet de reden is. Verder ook omdat in de reclame de man die een traan laat wordt bijgestaan door een vriend, wat een troostend geheel eraan geeft. Het feit dat er iemand voor je is als je even een traan moet laten. Daarnaast is het plaatje niet meteen gerelateerd aan het vrouwelijke of mannelijke geslacht.
- De Fisherman’s Friends is denk ik niet voor iedereen duidelijk.
- De foto die over is, geeft misschien wel het best de inhoud weer: ook stoere mannen mogen huilen.
Conclusie
Ik maak hieruit op dat de foto van het huilende meisje dus geen succes is. Ik heb een aantal mensen gemaild met de samenvatting van de tekst, mijn concept, en de beelden. Uit de reacties blijkt dat de vrouw waarschijnlijk het beste over komt. Zoals iemand het ook omschreef en ik het zelf ook zie; hij past ook het beste bij de beeldtaal van MIND magazine. Dit zou hem dus kunnen worden als ik zou moeten kiezen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten